Korzystanie z upominków promocyjnych w celu sprzedaży firmy może być dość powolnym procesem i nie jest łatwo zmierzyć poziom sukcesu w zakresie samych strat i zysków. Podstawowym celem marketingu promocyjnego jest zwiększenie rozpoznawalności i zasięgu w celu stworzenia nowych kanałów biznesowych.
Niezależnie od tego, czy jesteś małą firmą, czy organizacją non-profit, oto kilka wskazówek, które pomogą Ci wybrać najlepsze produkty promocyjne, które sprawią, że Twoja firma będzie się wyróżniać.
Tabela Zawartość:
Wiedz, kim jesteś
Nie trzeba dodawać, że ważne jest, aby znać swoje usługi i produkty na zewnątrz. Poza tym jednak powinieneś również znać wartości Twojej firmy, rodzaj wizerunku, który masz nadzieję wyrazić, przesłanie Twojej marki i to, co reprezentujesz.
Powinieneś stworzyć swoją strategię marketingową zgodnie z nimi. Zadaj sobie pytanie, czy produkt pasuje do Twojej marki, czy nie. Na przykład, dla firm, które należą do branży edukacyjnej, niestandardowe zasłony mogą nie być dobrym rozwiązaniem, ale niestandardowe pióra mogą być lepsze.
Może wydawać się to oczywiste, ale możesz znać swoich klientów tylko wtedy, gdy znasz również siebie. Oznacza to, że powinieneś dostosować swoje produkty do potrzeb swoich docelowych klientów, jednocześnie budując swoją markę. Możesz dystrybuować konkretny produkt promocyjny do swoich obecnych klientów i wybrać inny produkt dla potencjalnych klientów. To dlatego, że chcesz przekazać dwa różne komunikaty, jeden jako przypomnienie, a drugi jako zaproszenie.
Pomyśl o swojej lokalizacji
Musisz również zastanowić się, gdzie i jak zamierzasz rozdawać swoje prezenty promocyjne. Jeśli będziesz je rozdawał podczas pikniku firmowego, możesz mieć większą elastyczność w dostosowywaniu większych upominków promocyjnych, takich jak pojemniki z chłodnicami.
Na targach możesz zdecydować się na coś lżejszego, np. na konwentowe pojemniki. Główną ideą jest to, że przy wyborze najbardziej odpowiednich i skutecznych artykułów promocyjnych należy wziąć pod uwagę dystrybucję produktu.
Postaraj się być wyjątkowy
Jeśli chodzi o artykuły promocyjne, to w większości przypadków firmy zadowalają się produktami generycznymi, które osobiście lubią, ale w końcu mogą stać się zapomniane. Głównym celem jest przekazanie przekazu Twojej marki w taki sposób, aby został on zapamiętany, a Twoi klienci zostali docenieni.
Aby stworzyć właściwe wrażenie i postawić na pierwszym miejscu, wybierz prezenty biznesowe promocyjne, które pasują do Twojej marki i odnoszą się do klientów na bardziej osobistym poziomie. Wybierz przedmiot, który może służyć jako pamiątka, a nie produkt generyczny, z którego mogą korzystać inne firmy.
Musisz również wziąć pod uwagę rodzaje przedmiotów, które twoi konkurenci mogą oddać i wybrać coś innego, jednocześnie reprezentując kreatywnie i odpowiednio swoją firmę. Jeśli Twoi konkurenci rozdają uchwyty telefoniczne, zastanów się, co czyni Cię wyjątkowym i wykorzystaj to jako podstawę swoich decyzji.
Widzisz, jest o wiele więcej do prezentów promocyjnych niż to, co spotyka oko. Te bardzo cenne narzędzia powinny być częścią Twojej strategii marketingowej przez cały czas.